Ny Lag TACK!

Nu är jag som man säger FETT irriterad.Hade precis gjort färdigt detta inlägg när jag skulle länka ett klipp från youtube så försvann all text.Så nu är det bara att börja om från början början om på nytt , KUL!

Idag har vi bara slappat, såg filmen License To Wed.Lite små jobbig film men den gick att se.

image268 Ben Murphy har precis förlovat sig med Sadie Jones som alltid drömt om ett traditionellt
bröllop i familjekyrkan. Problemet är bara att kyrkan St. Augustine bara har en enda
ledig tid de närmaste två åren, vilket är om några dagar, och den karismatiske
pastorn Frank vägrar att välsigna det unga paret innan de har gått i
genom hans patenterade idiotsäkra giftermålskurs.





Tvättat har jag också gjort idag på min lediga dag , eller ledig och ledig LOL!Till middag testade jag nått nytt , svart spagetti färgad svart av bläcket i bläkfisken.Smakade som vanlig pasta men tyvärr såg den inte så aptitlig ut , älskling kunde inte ens äta upp hahaha!Till det blev det kycklingfilé som jag hackat i små små bitar typ som färs med champinjoner och passerade tomter , mumma!
Som sagt en gång aldrig mer hahaha , Helena tyckte det såg ut som maskar , kanske har hon rätt =)

Igår kände jag motiverad till att laga en riktig "söndags middag" så det blev stek med potatis, sååå otroligt gott!Efter middagen var det kalas som gällde , Sandra fyllde på lördagen hela 27år.Så där hemma kalasades det en hel del vll jag lova , det var kladdkaka bl.a.Neo han tyckte det var skoj att leka med Lammisarnas leksaker.


Kladdigt av kladdkakan blev det också på mattan men då var Ty snabbt framme ock slicka i sig det!

Ett Lamm

Hemma sen blev det ett bad för Neo , han hade fika lite här och där, ett riktigt skummbad blev det.Satte även Neo på toan innan badet och sa till honom att kissa och allt kom det några droppar *Stolt*!


När Neo somnat satt vi på en film , älskling valde nya Harry Potter filmen.Tur att man sett alla dom andra innan =)Hahaha fatta nada ibland men det var vela godkänd , sluta lite off bara så det borde komma en till!

Lördagen åkte jag och Neo med mamma o pappa till min farfars grav och tände ett ljus.Vi fick åka på dagen eftersom LHC spelade och det är en bit till min farfar.Efter matchen åkte vi allesammans till min mormor där vi skulle möta en av mina morbröder.Han hade blivit påkörd när han stannat vid ett röljus.Men tjejen efter såg tydligen inte att att det var rött och att min morbror stannat för hon var för upptagen med sin mobil.Peter hade hört däcken tjuta.....När ska det bli LAG på att man INTE får prata/messa medans man kör?Ska folk behöva bli skadade/dö?Tänk om detta varit vid ett övergångsställe...bara tanken asså...Turligt nog tog min morbror ingen skada värre blir det för henne , kan gå som så att det blir rättegång för henne!Finns dom som inte har på vägarna och göra!NY LAG TACK!Efter det dramat åkte vi till min morfar och tände ljus och la en liggare , så mysigt det är när det lyser på nästan alla gravar!Mamma o pappa bjussa på pizza sen , mumma!Hemma somna älskling i soffan och styrde lite och avslutade kvällen i sängen till en film på tv.

Fredagen åkte jag och mamma iväg en sväng efter jobbet.Jag skulle bl.a köpa farsdag present och mamma skulle ragga en liggare.Blev en present och ett kort nån liggare hittade vi tyvärr inte.Inne på H&M hittade jag ett par mjukisbyxor till Neo mamma hitta en stickad tröja med en döskalle och en svart långärmad tröja med en spindel på till Neo.Vi stannade till på Coop också där jag köpte deras duplo dom gjort reklam om.Väl hemma hade älskling och Neo lagat mat , fläskfilé med klyftisar och beasås.Vi hann knappt äta upp innan Neo skulle bygga med sitt duplo!



Efter att Neo somnat som en stock satte vi på en film, I Now Pronounce You Chock And Larry.Länge sen vi såg en film som vi skrattat så mycket till , otroligt rolig tyckte vi iaf!
image284Chuck och Larry är två duktiga och präktiga brandmän, som även är bästa vänner. Larry är änkling och lever nu för sina två barn. Chuck njuter i fulla drag av sitt singelliv. Én dag stöter Larry på problem när han vill göra sina barn som förmånstagare till sin livsförsäkring. Enligt lagen behöver han ha en partner, m.a.o, han måste ingå äktenskap. Men vem säger att det måste vara med en kvinna? Larry frågar sin bästa vän Chuck om att göra honom sitt livs tjänst och Chuck ställer upp. Allt är frid och fröjd tills medierna nosar reda på det nygifta brandmänsparet och börjar forska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0