Stallet

Idag gick vi upp tidigt för att möta upp Empa klockan 9 då vi skulle följa med henne till stallet.Som vanligt var vi sena men inte undra på när Neo bajsa precis och klädde av det jag klädde på...suck.Tänka sig när han var helt liten och späd och bara låg och såg söt ut , vilka tider =)Dimma var det ute så vi såg nästan inget alls , mitt hår och Empas mössa blev helt fuktiga.Som vanligt skulle vi gena , bra Empa då det var värsta vatten och lerpölarna.Gick knappt att dra vagnen så stark som Empa är bar hon vagen och jag bar Neo.Framme i stallet var hovslagen där och bytte till vinterskor på hästarna hihi.Neo tyckte det var väldigt intressant.Hjälpa Empa att mocka skulle han också!

Mycket bajs och kiss var det.







Sen skulle det hämtas mer hö och halm Empa kämpa på så svetten nästan rann , hjälpte till så gott han bara kunde!



Sen skulle Miranda borstas och göra sig fin , sen skulle Empa rida lite barbacka i baddocken.Det första Miranda gjorde var att bajsa värsta största lasset , sen små fes hon nästan hela tiden.Hahahahaha =)



Sen skulle det minsann ridas , Neo blev helt vild när han fick sitta upp på Miranda.Smart huvudet jag hade glömt hans hjälm så vi fick vara EXTRA försiktiga.
image334

Sen lämnade vi Miranda i hagen och gick hemåt , jag och Neo gick en sväng till affären och handlade.Hemma sen blev det lunch och en sov stund.La mig i soffan och vilade också , känner mig inte 100 än , denna hosta och heshet verkar aldrig ge med sig.Nått positivt är att jag kan ANDAS =)

Neo tjatade om kakka kakka hela tiden så vi tog oss en liten fika efter vilet.Middag blev det sen , gjorde den nya kyckling med cantadou 4 peppar.Lite mesig färg bara men det kan bero på att jag inte tog i allt som det stod , oliver liksom vem vill ha det?Smakade faktiskt gott , blev en tallrik över till mig imorgon också , mumma


Sen kollade vi lite på tv och klockan blev läggdags för Lillfis, älskling spela WOW vad annars liksom?!Han fick för sig att vi skulle handla julklappar i helgen.Min fråga var då NÄR?Lörda jobbar jag 6:30-16 Ikano stänger 17 lörda jobbar jag 10:30-17:15 Ikano stänger 17 så det är ju om vi hinner halvtimman innan jag börjar jobba...karlar!Men en sak vi måste köpa iaf är en ny telefon då den vi har nu inte funkar.Ringer i den gör det men man kan inte svara!Hitta denna på nätet så det lutar lite åt den om jag får bestämma =)

image338


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0