Det Var Den Helgen Dää...

Söndag kväll igen...suck.Nu har jag en riktigt jobbig vecka framför mig , Tis 14-19 Onsd 14-21:15 Torsd 15-21 Fred 10-20 Lörd 6:30-16 Sönd 14:30-19:15.Kul liv man har...om man nu kan kalla det ett liv!Jobbar verkligen kväll hela veckan KUL!Tycker att det vore dags för nya scheman på jobbet, det är ju inte normalt att jobba som jag gör denna vecka!!!Sen finns det dom som nästan inte har en enda kväll och när dom väl har en så byter dom bort!Pratade med en fröken på dagis i fredas om att jag skulle vilja lämna Neo innan lunchen dom dagar jag börjar 14 och 13.Ibland hinner han inte ens sova nån middag och då vill han lägga sig redan vid sex på kvällen vilket jag tycker är liiite tidigt.Sen blir han så utanför när han nästan aldrig får vara med och äta med barnen.Ska bli spännande att se vad jag får för svar , vet om att andra får lämna sina barn utan problem så jag förstår inte vad problmet riktigt är!Det är ju inte för MIN skull utan NEOS!

Idag har vi varit hos min mormor på middag för hon har fyllt år.Där bjöds det på rotmos med fläsklägg tror jag det heter , köttbullar , prinskorv , sill, stek m.m.Käkade så jag höll på att spricka!Neo han åt så det stod härliga till , han var väldigt intresserad av älskling tallrik så när knyckte han en o annan köttbulle!Min kusin var där med sina två barn Patricia(Patte) och Joakim(Oakim) som Neo lekte med.


Efter maten gick vi ut en sväng i hopp om att Neo skulle sova en stund , han var redan trött innan vi åkte.Men han skulle minsann INTE sova så vi stanna till vid en lekpark och lekte lite ist.



Älskling var så trött sen så han ville åka hem och sova lite så han fick låna mamma o pappas bil hem eftersom dom hade ingen barnstol i sin.Jag mitt smart huvud glömde be dom sätta in den och typiskt nog att pappa tagit ur den igår!Så älskling åkte hem och sov och vi var kvar Neo han levde rövare milt uttryckt.Mormor bjöd på fika och tårta 2 tårtor till på köpet!Hemma sen blev det nästan sängen på direkten för Neo men lite lek hann han allt med.

Igår var det en riktigt slapp dag.Åkte en sväng till Tornby , skulle köpa rosenrot som var sviiiiiiiiiiiiiin dyrt!På väg hem ringde pappa och ville komma bort och se matchen , dom hade tyvärr ingen bild.Så här hemma blev det fullt hus så jag och Neo gick hem till mamma så somna Neo på vägen.Där hemma bjöds det på pizza från favvostället La Kantarell!Hemma sen kolla vi på Shrek 3 , riktigt rolig var den ibland så ett o annat skratt blev det =)

Fredagen gick hur fort som helst.Jobbade 7-15 i deli riktigt skönt att sluta tidigt när man har ledig helg.Hade hoppats på att få mitt julschema denna vecka men så blev det inte.Jag är ju lite av en planerare , vill gärna veta när jag och älskling kan boka in en dag och handla julklappar.Helgerna innan jul som vi ha öppet 8-21 KUL KUL!!Ja jag hoppade runt av glädje, för vem vill inte jobba till 21 dagen innan Julafton????Det är nog lika bra att vi har öppet dygnet runt!Man blir ju så jäkla anti jobbet när det blir så här.Bara för att man jobbar i affär så ska man inte kunna ha nått liv!För det är ju ALLTID jag som inte kan bara för att jag jobbar.Visst jag kan jobba till 21 innan Julafton men då ska jag fan i mej ha 200%!Tack att min jul är förstord precis det jag behövde!Tack för den julklappen!Usch nu har jag blivit jätte anti!!Efter jobbet följde mamma med och hämta Neo så gick vi ut och gick en sväng sen kom älskling till jobbet så handla vi.Neo han tjöt nästan hela tiden märkas att han varit på dagis hela dagen lång för då är han så trött.Middag blev TACOS mumma elle vad säger du Empa? =) Sen hade jag och Neo lite mys i vårat rum och vi somna visst , vakna halv tio.Älskling spela WOW , varför blir jag inte förvånad???Sen iaf kollade vi på Pirates 3 , det måste komma en till för fy 17 vilket dåligt slut.Jag vägrar acceptera detta slut!!!!

image241






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0