ÄNTLIGEN!!!

Hurra äntligen är denna vecka slut , jobbat som 17 är helt slut!Bara att börja ladda inför Ulla på torsda , jobbar bara tis och ons denna vecka..sååå skööööönt!Tycker veckan gått rätt fort ändå måste jag säga.Ringde i fredas till tandis för att höra mig för lite om Neo.Fick prata med världens stördaste kärring!Berättade vad som hänt och att det inte syntes eller kändes nått på tänderna och då ifråga sätter hon typ varför jag då ringer!Förklarade då igen att dagis personalen tyckt att jag skulle ringa eftersom det hade blött så pass och att dom inte kunde se om det kom från läppen eller tandköttet.Om jag nu visste att det inte var någon fara skulle jag ju inte ringa , det är ju inte jag som är tandläkare!Hon frågar då om jag vill komma och jag svara ja det kan ju vara en bra idé.JÄVLA KÄRRING!Hann bara jobba 1 timma innan jag fick hämta Neo på dagis och be ge oss till tandis.Kom nästan in på direkt och fick träffa en jätte trevlig tandsköterska och tandläkare.Dom sa att jag gjort helt RÄTT i att komma till dom(man ska alltid ringa om liknande skador) , fick även fylla i ett papper och dom sa till mig att ringa försäkringsbolaget vi har Neo försäkrad i!Mycket lustigt när hon i receptionen ifrågasatte varför jag ringde...hmmmm.Så nu ska vi hålla koll så att inte tänderna ändrar färg så får han inte bita i hårda saker som typ morötter och så!Sen var det bara att lämna Neo på dagis igen , när vi kommer upp på backen och Neo skymtar dagis börjar han stor tjuta...mammas lilla kille =) Skriker och skriker till han får komma in och se alla barnen sitta och äta då vänder han sig bara om och vinkar till mig , då får inte jag vara med längre =( Tillbaka på jobbet går tiden rätt fort , hade lite huvudvärk och nysattacker som vanligt!Köpte med mig grillade kyckling hem mmmmm.Men den fick jag äta i min ensamhet för älskling spela WOW.Så jag käka den gick jag och la mig , så trött efter 10-20 i deli!
 
Lördagen då ringde klockan 05:30 inte mänskligt!Upp och hoppa bara konstigt nog var jag trött fast jag somna innan 11.När jag kommer ut får jag en chock , vilket väder.Blåste halv orkan och regna , hösten var här.Sprang nästan till jobbet  , där stod en bröd nisse och ville bli insläppt.Jobbade i kallis med Stina och Johanna.Gick riktigt bra måste jag säga.Trodde vi skulle bli klara tidigare men det är som vanligt hahaha kom ifrån 30 min tidigare iaf fast då hade jag ingen lunch.Sen sola jag i vårat super solarie på jobbet , såg ut som jag varit 1 vecka i Turkiet =) hahaha.Älskling och Neo hade gått hem till mamma o pappa för att heja fram LHC till en seger så det vara bara att gå dit!Sen bjöds det på inbakad fläskfilé mmmm.LHC vann HURRA gick ju inte så bra sist.Deal or No Deal gick av stapel sen , stackare hon som tävla , vann endast 2500:-.Väl hemma satte vi på Hostel 2 guuu så bra älskar hans filmer tyvärr såg vi inte klart efter som älskling va så pass trött.

Idag jobbade jag också , 14:30-19:15 i kassan , kändes som att jag  knappt hann börja jobba innan jag skulle gå hem.Hade sällskap med AC hem , helt mörkt ute var det.Neo och älskling hade varit hos Neos farmor under dagen och käkat.Hon fyller den 4 okt så det var lite kalas.Och som vanligt kan inte jag följa med eftersom jag jobbar.Saknar min mamma-ledighet då jag jämt var ledig!Dom hade även gått en sväng på stan så älskling hade köpt sig en ny vinterjacka för 2800:- Peak så klart , märkes nörd som han är.Sen ska nog han ligga lågt efter den jacka och böter =) Neo fick även en hel del presenter av farmor o Ronny.Puma tröja med luva , Nike byxor , Spindelmannen tröja och en flece jacka.Bortskämd som han är =)Efter jobbet möts jag av en vild unge i dörren =) Att han orkar hålla igång hela dagen är helt ofattbart.Tog ca en timma för honom att somna för han ville minsann inte sova.Älskling åkte till jobbet och jag gjorde mig lite sallad.Hade bara käkat överkokta snabbisar och bananer på jobbet....skulle ha fått fläskfilé , hasselbaks potatis med kantarellsås....fy faan rent utsagt så orättvist grrr!Sen blir det som vanligt att jag fastnar framför dator.Se om jag orkar se en film sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0