Inte En Dag Förtidigt!

Vilken dag det har varit idag , full rulle hela dagen lång!Är helt slut , så är Neo vaken nu också!Han vakna när jag var i duschen , han har lite krupp hosta.Håller VERKLIGEN tummarna för att det INTE ska bli värre än vad det är.Dagen började som vanligt med att jag vakna av att Sam kom hem från jobbet hinner lagom somna om innan mobilen piper 7 på morgonen.Empa messar att Carro fått barn , hon kunde inte hålla sig tills vi skulle träffas =)Så snart blir det att snussa liten bebis igen , sååå mysigt!Somna om en stund till vakna av att Neo skriker.Så vi käka frulle Neo han tycker om att klämma ihop smörgåsen och sedan smeta ut det på köksbordet.Vilket inte är uppskattat av mamma o pappa =)Sen blev det att gasa på med kläderna för vi skulle med Empa till stallet innan jag skulle till jobbet.Som vanligt blev vi sena , Neo gick in och väckte älskling , satte på diskmaskinen och tvättmaskinen...vilken busunge!Vi promenerade till stallet som låg strax efter Hjulsbro korset.Gena skulle vi också göra hjulen på vagen blev fulla av lera..haha.Empa gick in i hagen för att hämta Miranda som hästen heter.



Miranda var lite törstig




Neo var lite rädd i början men sen skulle han hjälpa till att borsta och rykta henne så söööt så =)



Neo gick också på upptäcksfärd för att se om det fanns nått annat skoj!


Mycket skoj fanns det att titta/kliva upp på =)


När vi var där tömde dom också stallet på skit.... ja häst bajs , det var en traktor med släp som kom typ 100 gånger.Empa sa det att Miranda kunde minsann bajs så det stod härliga till!Neo var lite skeptisk till det hela och vågade inte riktigt kika!Lukta gjorde det iaf inte gott om jag säger så!



Empa red iväg med Miranda och vi gasade hem , gick så fort att jag blev helt svett.Klockan var så mycket och Neo skulle hem och äta och sova middag innan dagis.Älskling var vaken när vi kom hem han hade så ont i sina tänder.Han var i tisdas och satte dit tandställning i överkäken så det spände och gjorde ont på honom....stackarn men ska man vara fin får man lida pin!Slängde i Neo mat och i med honom i sängen sen var det dags att laga mat till mig o mat som älskling o Neo skulle käka sen efter dagis.Idag blev det fullkornspasta med pastasås och strimlad kassler mmmmm.In i duschen fixa till mig o sen väcka Neo för då var det dags att gå till dagis.Stressa aset till jobbet och i tid kom jag =) Med posten idag kom ÄNTLIGEN lappen om att Neos overall fanns att hämta, inte en dag förtidigt!!!!!!Hämtas efter 17 stod det , kul då jag som börja 14:00 Bad därför älskling hämta den , sa även klart och tydligt att han skulle hämta den på macken.Bad honom även svänga förbi jobbet så jag skulle få se den , när han väl kommer ser jag att han inte har nån påse med sig hmmmm.Stoppar honom när han nästa är innei föris och frågor honom varför han inte hämtat den på macken!Älskling hade på något vänster fått för sig att det var i föris han skulle hämta den...hmmm.Varför i all fridens namn skulle jag be honom komma och hämta den där när jag jobbar 2 meter ifrån???Detta bevisar klart och tydligt att det går in i ena örat och ut i andra!På jobbet var det jätte rörigt , jobbade i kassan.Tror hela Linköpings befolkning var och handla hos oss , vilka köer!Turligt nog blev vi inte allt för sena utan jag var hemma runt 20 över 9.Hann med en puss hejdå innan älskling åkte...kul liv!Så efter denna dag är jag helt slut , ska bli så skööönt att sova om Neo nu somnar.Gav honom nyss välling men han skrattar o tjuter till ibland.Tror detta inlägg tagit mig 2½ timma att få färdigt hahaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0