Varför Inte....

Igår vaknade jag av att en varm Lillfis landa i sängen...typiskt.Kollade temp och mycket riktigt hade han feber.Märks så tydligt på Neo när han inte mår bra för det är 110% som gäller hela tiden annars.Frukost ville han knappt ha , huvudsaken är att barn dricker när dom har feber och dricka ville han.Jag gick och sola efter frullen sen gick jag ut och gick , jätte fint väder fast det blåste halv orkan ute.Gick springstreckan och hade motvind hela tiden , kämpigt värre.Stanna tills hos mamma och fick ett ägg att pensla på fläskisen , som jag sen tappa i golvet hemma!Gick höghusen hem och hade även då motvind.Hemma ligger Lillfisen och sover i soffan , stackarn han var helt matt.Sen var det bara att fixa iordning tills Neos farmor och Ronny skulle komma.Så typiskt att Neo just skulle ha feber den dagen så vi inte kunde vara ute när solen sken så pass.Farmor hade med ett paket till Neo som var från hennes syster Gittan , en trä brandbil som var mycket poppis , vi fick en jätte fin blomma!


Foboll var det HELA dagen och nästan hela kvällen , hela 3 matcher.Maten blev som alltid lyckad , men tappade som sagt va ägget i golvet så jag fick ta ett som hade gått ut för evigheter sen, men än så länge lever vi.
image756

Efter maten var det åter fotboll.....suck.
Jag och svärmor började ladda inför Go Melodi!Till Melodi blev det kladdkaka dock inte min egna super goda utan det blev en Frödinge , men den gick också ner =)Några vidare bra bidrag kan jag inte direkt säga att det var men BWO var helt klart bäst.Neos feber hade stigt , innan han la sig hade han 40,1 och var glödhet stackarn.Somna som en stock gjorde han och idag när han vakna hade han 38 och nu är febern nera i 37,7.På ett sätt var det tur att han hade feber i helgen så jag slipper VABA men tråkit eftersom vi inte kunde vara ute och han inte var sitt vanliga jag.Men det fanns stunder då han var viladre än vildast! =)


Kommentarer
Postat av: empa

Jag kunde verkligen inte jobba idag.. ville så gärna, eftersom ja förlorar typ asmycket! Men neo och jag kan vara sjuka tillsammans.. jag har oxå 40 graders feber o mår AS! Mamma förbjöd mig att gå till jobbet, hehe! Dax att vila lite till.. jag lär vara frisk som en nötkärna till Rosies fest.. får vi hoppas iaf :) Hälsa neo.. Pusss

2008-02-24 @ 18:17:32
URL: http://empaaa.blogg.se
Postat av: Gittan

Kul att du tyckte om brandbilen. Du va jättefin på bilderna. Hoppas att du, mamma, pappa och farmor kan komma o hälsa på mej i Tranås snart.
Många kramar från Gittan

2008-02-24 @ 19:12:06
Postat av: Gittan

Hoppas att du mår bättre nu Neo. Jag är också sjuk i feber o förkylning.
Kram Gittan

2008-02-24 @ 19:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0