Inte Min Dag....

Igår var det helt enkelt inte min dag , allt började kvällen innan runt 22:30 snåret.Då vaknar Neo och vill bestämt sova inne hos mig, visst tänkte jag.Saken var bara den att ungen villle INTE sova utan ligga och vrida och vända sig och prata ända fram till 1 mitt inatten.Men då fick jag nog, la honom i hans säng skrikande men efter ett par minuter blev det tyst och han sov.Äntligen kunde jag sova , klockan ringde sen 05:45 KUL!Kände mig bakfull men Neo han var hur pigg som helst!På väg till dagis träffar vi älskling som precis ställt in bilen så där blev det en o annan puss =)När vi ska gå över vägen står vi klart och tydligt vid övergångsstället och bil helveten gasar på utan av faaaaaaaan.Skriker en ramsa och pekar finger.Min fråga är till alla som inte fattar att det är LAG på att stanna vid obevakat övergångställe , hur kan jag vara mer tydliga att jag ska gå över?Ja menar jag står med barnvagnen helt redo att gå över söker kontakt med föraren...Hade det bara varit jag hade jag gått , då kan vi snacka böter för den jäveln som då skulle ha kört på mig!Väl framme på dagis får jag stå och vänta flera minuter på att nån fröken ska komma så dom vet att vi kommit och att jag gått , men hon var så upptegen med att prata...grrrrr.Till jobbet sen får jag SPRINGA!Väl framme känner jag att jag har Neos vantar i fickan , ringer dagis för att höra om han har några andra vantar , bara finger.Så det blev att springa tillbaka till dagis och lämna vantarna och sen springa tillbaka till jobbet.Uppe i omklädningsrummet städas det av en tjej och en kille i min ålder.Killen har inte vett nog att lämna rummet utan han torkar golvet precis brevid mig.Om jag nu vill visa mig i underkläder för honom så gör jag.Men nu är det som så att JAG VILL INTE det så då ska jag inte behöva det heller.Kände nästan för att låsa in mig på toan bara för att han skulle fatta!Men det hade jag inte tid med eftersom jag var så sen.Beklagade mig hos min kollegor som kände likadant med städningen.Huvudvärk hade jag också fått av all denna stress så det blev då alvedon.Dagen flöt på bra fast att det var så lite att göra.Handla lite efter jobbet sen gick jag och hämta vilden.Han hade fullt upp med att snickra på dagis =) På väg hem händer det igen.Ska gå över övergångsstället igen ser att det kommer en bil i rätt hög hastighet men han är så pass långt bort att jag vågar gå.Idioten saktar inte ner utan snarare gasar på och mycket riktigt får han stanna halvägs in på övergångsstället.VA FAN ÄR DET MED FOLK?JÄVLA IDIOT!!!!Gav honom onda ögat =)Hemma sen är det dags att börja med middagen ,stek mmmmmmmmmmm.I väntan på maten börjar vi plocka isär bokhyllan för att göra plats åt dom nya möblerna.Om jag säger som så...SKIT SNYYGT!Jag kan verkligen detta med inredning hahahaha.Maten blev super god , stek med potatis och rårivna morötter mmmm.Kvällen ägnar jag åt att städa badrummet , KUL.Rent och fint blev det =)Sen kolla jag på filmen Daddy Day Camp.

image561Charlie Hinton utvecklar sina talanger att ta hand om barn genom att starta ett kollo. Då han inte har några kunskaper om lägerliv över huvud taget, hotas hans kollo snart av stängning. Charlies enda utväg för att undvika katastrof är att kontakta sin far: överste Buck Hinton.









Inte glömma att Neo sa Sandra igår och idag sa han yoghurt =)Nu mera när han ska gå på toan vill han ha nått att läsa hahaha =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0