Tuttfior

Igår var tjejen från hemvården här och vägde flickorna.Hon blev chockad över att dom ökat så mycket i vikt, kommer tyvärr inte ihåg siffror men Nova har sprängt 2kg iaf!Nu ska vi till sjukan på måndag igen för vägning av dom.Jag prata även en del med henne om detta med amning.Eftersom flickorna kom 6 veckor förtidigt så är dom jätte trötta och orkar inte äta dom har inte heller hittat sugtekninken som krävs vid amning.Så vi har pratat en del om att testa flaska eftersom dom är jätte tuttiga.Sen har även min mjölk strulat , från ha haft mjölk till en hel armé får jag knappt ut till ett helt mål.Vilket kan bero på stessen jag känner inför amningen , det är jätte frustrerande att det inte funkar.Men sen måste jag ha i åtanken att dom skulle egentligen ligga i magen nu och jäsa.Hon tyckte att vi skulle testa iaf så igår åkte dom fram.Nova tutta i sig hela 25ml och Nora 20ml så det funka och vi blev jätte glada.Nova har lyckats käka 3 hela mål själv och Nora 2 så det finns hopp om att sonden åker inom en snar framtid!

Tuttfian Nora

Kommentarer
Postat av: Madde

Å gud så pluttignuttig hon va!

2010-04-30 @ 20:14:35
URL: http://petite83.blogg.se/
Postat av: Erica

Vilka underbara små tuttfior ni har=) KOmmer i håg det där med amningen i början, för mig var det ett h-vete...stress och stress...Duttan somnade oxå heeela tiden för att hon kämpade på med fel sugteknik. "plastnappen" blev vår räddning=)Fick skäll av bvc personalen men fortsatte ändå för det funkade ju för oss...så kör på det som funkar!!! och lilla Nora verkar ju verklien ha fattat flaskan! Stor kram till dig!

2010-05-01 @ 11:43:01
URL: http://eae.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0