Då var det måndag igen

Det var den lediga helgen.....Undra hur det kommer sig att helgerna man är ledig bara rinner iväg medans helgerna man jobbar går hur sakta som helst?Fast denna vecka är inte så jobbig ändå , jobbar bara tis-tors o sen söndag.Har tagit semester fred-lörd för älskling fyller 30, så i helgen blir det storkalas med smörgåstårta.Idag måndag har jag varit ledig så jag o Neo tog oss en sovmorgon.Neo han är lika morgon trött som sin mamma!Dagen började vi med en otroligt god frulle sedan en massa bus , Neo han älskar att busa.Sen lagade jag lunch åt lillfisen , potatismos o falukorv , det är en favorit!



Lillfisen käkar lunch




Efter en välbehövlig sovstund drog vi till Valla , hade börjat mulna på rejällt men vi åkte ändå.Hann typ vara mellan 40-45 minuter innan regnet kom.Som tur var så duggade det endast då , så lite djur hann vi kika på o mata och även leka en liten stund i lekparken.

Mata djuren var skoj , men lite läskigt.






Måste provsmaka också!







Köra brandbil var skoj!









Sen bar det av till Maxi , jag hade sett i deras reklamblad att dom hade billig dricka 5 2liters för 49:- tror jag det var.Vi ska ju ha 30 årskalas på lördag så då lär det ju gå åt en hel del dricka.Fyndade även billigt toa-papper och lite snacks till helgen.Själv äter jag inte chips , ostbågar o dylikt bara popcorn , glass o godis.Självklart hade det börjat regna ordentligt när vi kom fram.Men Neo han ville minsann köra lite!


Väl klara inne på Maxi såg vi hur hela himlen öppnat sig så vi bestämde oss för att ta oss en fika i väntan på att regnet skulle lätta lite.Inte så kul att bli dyblöt!Älskling han köpte sig en korv med bröd medans jag o Neo delade på en muffins.En riktigt äcklig muffins , inte ens Neo ville äta av den.Så Maxis muffins för 15 kr kan jag verkligen INTE rekomendera.Regnet slutade ju aldrig upp så vi gav oss ut i regnet , tog svängen förbi vinhandlaren o köpte en stock snus.Neo han tyckte minsann inte att det var speciellt kul att vänta i bilen på pappa.





Trycka in näsan är ju ett sätt att fördriva tiden på.




Eller sjunga imse vimse spindel


image46



SÖTARE UNGE FÅR MAN LETA EFTER!


image44


image39


Ett sista stopp blev på jobbet (underbara ica signalen) där vi bara skulle handla liiiiite...notan sluta visst på 1009:- ooops.Väl hemma var det upp packning av all mat , vilket inte var lite.Sam han hade beslutat att vi skulle käka kina mat så han drog till Ming o handla.Självklart blev det kycklingfilé med champinjoner o bambuskott för min del älskling käkade biff med bambuskott.Lillfisen ja han käka lite av allt , han verkligen älskar mat.Sen blev det ett hopp in i duchen o lite bus.Eftersom det är måndag så går en av mina favorit serier på tv CSI!Så jag satt som klistrad framför tv medans älskling vila i soffan brevid.Jobbigt att leka i valla o handla...hahaha.


image45


Kommentarer
Postat av: angelica

oj.. vilken dag ni hade!
Han är hur söt som helst lille Neo =)
Nu ska jag göra mig iordning.. blir campusbuss idag.. iiiiiiilla.. men men.. hemma i stan efter lunch igen, fint..
Övrigt som går genom mitt huvud: TRÖÖÖÖÖÖÖÖÖTT!!

2007-08-28 @ 05:42:01
URL: http://angelwilson.blogg.se
Postat av: Emilie

Åhhhhh vilken fin blogg du har! hihihihi... skönt o va ledig idag vill ja lova!!! Jag kanske kommer in lite senare o handlar sen.. av dig ;) Vi hööööööres! pusss

2007-08-29 @ 17:16:40
URL: http://empaaa.blogg.se
Postat av: Jenny

Hej Sofie!
Tittade in hos dig!
Han är såå sööt lillkillen!
Hoppas allt är bra annars!
Kram Jenny

2007-09-02 @ 16:45:39
URL: http://www.bebismage.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0