2 Advent

Hurra denna helg är över!Fast jag måste erkänna att den gick väldigt fort , inte ens tala om dagen idag fast det var så lite folk.

Fredagen då var älskling som sagt hemma och VABA och jag jobbade passet som jag hatar av hela mitt hjärta 10-20 i deli.Var hur lugnt som helst så jag fick hjälpa kallis =) Folk sparar sig nog lite åt julen eller så handlar dom julklappar utav tusan.Fredagen gick som sagt smärtfritt förbi köpte med mig en grillad kyckling hem som jag smarrade på till idol finalen , snacka om rysare.Neo ville självklart inte sova , bäst att passa på och bestämma så mycket som möjligt när man är sjuk.Så vi kollade på idol och hejade på Marie som även vann , HURRA!Hon blev hur lycklig som helst.Hoppas bara att det går bra för henne för ingen av dom tidigare vinnarna har det ju gått speciellt bra för.Första gång på evigheter som jag hörde nått från Agnes som nu gör reklam för MQ bl.a.Det bästa är nog att komma tvåa eller bli utröstad.Se bara på Idol Ola och Idol Danny.Vi hade tänkt att se film sen men jag och älskling slockna sen och sov hur gott som helst.

Igår
då ringde klockan 06:00 , KUL.Älskling gick också upp då för han var hur pigg som helst.Skulle tempa Neo i örat innan jag gick men då vakna han , mindre bra.Febern var iaf puts väck och han ville komma upp en stund.Jag gick till jobbet , var egentligen min deli lörda men jag var insatt i kallis , HURRA!Ullis , Elin och jag , vilket team.Inte glömma Biggan som gjorde en insatts =)Dagen flöt på bra , skönt att inte behöva STRESSA!Efter jobbet kom älskling och Neo ner till jobbet så handla vi.Emil och Lukas spela innebandy match som älskling ville kolla på så då tänkte jag passa på att gå på Ikano.Försökte få tag i Kellan för att se om hon ville haka på.Rolig hon är då , svara verken på mess elle när jag ringde.Så älskling ringde Emil så jag fick tag i henne , och hon hade minsann telefonen på ljudlös för hon ville inte bli störd när hon var ledig , hahahaha.Efter mycket om och men som möttes vi upp och gick till Ikano.Jag hade sett på reklamen att Gina hade billiga tunikor för 149:- som jag var lite intresserad av.Och självklart finns inte rätt storlek i den färgen jag vill ha.Köpte en vit och svart rutig som jag är sisådära nöjd med.Får åka imorgon till stan och se vad dom har där , vill ha sen svart och lila.Vi stanna sen till på Maxi och handla lite bl.a ett ritblock och kritor till Neo.Och nu har jag lyckats slarva bort kritorna.Yr är nog bara förnamnet på vad jag är =)Neo tyckte att det var jätte kul att rita sen hemma ,han ritade morfar bl.a.

Sen blev det hemma gjord pizza , mmmmm så otroligt god den blev!Stardust var det sen som gällde vi hann se hela 40 min innan älskling snarkade...suck.Så det blev ju bara att stänga av....Filmen verkar iaf vara skit bra så vi får ta och se färdigt nu i helgen.Jag satte mig en stund vid datan sen gick jag också och la mig , jag hade faktiskt varit vaken sen 6 så jag var helt matt.

Idag började jag jobba 11:30-17 med flex.Skulle egentligen ha jobbat till stängning men jag fick en annan tid , TACK!Nästan inget folk alls och handla idag så det var lite segt men ändå gick tiden så himla fort.Som man brukar säga -Tiden går fort när man har roligt.Jag fick gå vid halv sex så det var skönt , hemma sen var maten nästan färdig.Helt underbart att få komma hem och maten "står" på bordet.Vi tände ljus och myste , vi hade fuskat och redan tänt det andra ljuset under lördagen.Neo tycker nu att det MÅSTE vara tända ljus när vi ska äta och han ska blås ut.En väldigt bestämt kille, har han nog efter mig =)Efter maten gick jag och Neo hem till mamma o pappa och fika 2 addve fika bestående av muffins , saffrans gifflar , pepparkakor och några andra kakor.Neo skulle självklart ha en av varje , äta upp allt gick inte så bra.Undra hur det kommer sig att barn alltid ska ha en av varje , spela roll om man inte tycker om bara man har.Vi stanna inte så länge utan vi gick hem så vi hann säga hejdå åt älskling innan han drog till jobbet.Han ville inte följa med bort för han skulle spela WOW , hatar den som kom på WOW.Neo somna nästan på direkten och jag slog in lite julklappar och den sista presenten till Neo.Nu blir det sängen och nya American Pie filmen!

image377


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0