Premiär!

Då var det tisda kväll igen , älskling åkte för ett tag sen och Neo han har krupp hosta.Fick lite medde förut så snart hjälper det , man kan ju alltid hoppas!Jobbade 8-12 idag i deli, plockade av en massa varor i kylen så jag trodde att jag skulle frysa ihjäl.Dagen gick jätte fort , hann knappt komma till jobbet innan det var dags att gå hem.Handla lite efter jobbet sen gick jag till dagis.Där ligger Neo och sover i vagnen , smaaaaaaart!Sa till Karin att det vore bra om Neo INTE sov då jag hämtar honom precis efter maten.Nu var jag tvungen att väcka honom för han ska sova i sin säng.Har sagt till om detta innan så jag hoppas nu att poletten ramlat ner.Jag la mig också och vila en stund , super skönt att sova middag.Till middag gjorde jag pastasås med kycklingfilé och blandad svamp , skiiit gott.Neo som sagt trodde att han skulle få all svamp , svamp tokig som han är.Efter maten blev det premiär bakning av pepparkakor.Hade köpt lite formar från jobbet , sviiin dyrt 3st 19:90:-.Trodde att Ikea skulle ha men icke , detta år valde dom att inte ha några eftersom dom aldrig tar slut.Typiskt men det är ju min vanliga tur!Neo tyckte att det var jätte skoj att baka , gärna trycka formen flera flera gång på samma ställe så jag fick kavla ut och kavla ut.Degen var också en hit att äta =)


In med kakorna och hoppas på det bästa.Tycker att pepparkakor man bakar själv blir så hårda på nått vis.Men Neo tyckte om dom iaf , han var försten på att provsmaka.
Idag tände vi även första ljuset i våran stake , bättre sent än aldrig.Skulle ha tänt igår men jag kunde inte hitta nån tändare så det blev idag efter att älskling gått och köpt en!Sen började jag leta efter våran balkongbelysning som tydligen är helt spårlöst borta.Letade som en galning på alla tänkbara ställen men den är puts väck.Jag tog bara den nya belysningen jag köpt och lindade runt balkongen , orka leta mer.Blev rätt bra iaf , Neo blev nöjd.Mitt i allt kom jag på att Neo glömt öppna sina chokladkalendrar.

Ugly Betty stod sen på tur och sängen för Neo , somna nästan på direkten jobbigt detta med pepparkaks bak.För mig blir det nog kanske en film i sängen , om jag nu lyckas hitta en som faller mig i smaken....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0