Wok Med Ginger And Lemongrass

Idag testa vi en ny woksås , santa marias ginger and lemongrass.Vi testade också nya nudlar som man inte behövde koka innan utan man skulle ha i dom direkt i woken , smidigt.Såsen skulle inte vara så stark men jag tyckte allt att det hetta till.Neo han tyckte att det lukta och smaka starkt men gott.Älskling gillade det också så detta kommer vi laga igen.

Du behöver:
Kycklingfilé
Woksås
Nudlar/ris
Wokgrönsaker

Strimla kycklingfilén och stek den tills den fått färg.Tillsätt grönsakerna och woka tills kycklingen är genomstekt och grönsakerna är varma.Tillsätt såsen och servera med nudlar/ris.Våra nudlar skulle man tillsätta i så det gjorde vi och lät det puttra tills dom var klara.Jag tillsatte även lite vatten och en skvätt soja.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så gott det ser ut :D

2010-11-23 @ 00:43:00
Postat av: Malin

Jag håller med dig helt och hållet!! Det är väldigt speciellt att vara gravid, jag njuter för fulla muggar. Har mått jätte bra hittills så jag tar verkligen vara på tiden för det kommer aldrig bli en första gång till. Det slog mig igår och jag kände mig nästan lite ledsen av den tanken... Om man får vara med om detta en gång till så kommer det såklart att vara speciellt då med men tror inte det blir som första gången... Jag myser för fullt ialla fall och tar verkligen vara på detta =)

2010-11-23 @ 05:41:08
URL: http://malinpsson.blogg.se/
Postat av: LISA [mamma till Alva och bebis i magen]

Nam nam nam!

2010-11-23 @ 10:33:07
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Haha, ja jag vet inte vad det är med män och shopping, men inte går det ihop i alla fall ;)



Tycker du ofta lägger upp så smaskig mat på bloggen! Gillar det :)

(är in här ganska ofta även om jag är dålig på att lämna spår efter mig...)



Kram!

2010-11-23 @ 10:59:30
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: JENNYHAMMARSTRÖM- MITT LIV SOM MAMMA

ser riktigt smarrigt ut :D

2010-11-23 @ 12:31:15
URL: http://jennyhammarstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0